Az alábbi összefoglalónkban azokat a kérdéseket próbáljuk megválaszolni, melyek a SZÉP kártyával kapcsolatosan felmerülhetnek a munkavállalók, a munkaadók, és a SZÉP kártya elfogadóhelyek részéről.
A SZÉP kártyát csak a munkáltató igényelheti azoknál a szolgáltatóknál, amelyek a kormányrendelet szerint megfelelnek a kibocsátás feltételeinek. Jelenleg az OTP, az MKB, és a K&H bank bocsáthat csak ki SZÉP kártyákat, és a munkáltatók a felsorolt bankok valamely fiókjában, illetve azok honlapjain keresztül igényelhetik dolgozóik részére a kártyákat.
A személyi azonosításhoz szükséges adatok mellett (név, lakcím) szükség van az adóazonosítóra is, de néhány kibocsátó kéri a TAJ-számot is.
A SZÉP kártya igénylése a munkavállalók és munkáltatók részére is egyaránt díjtalan, és a munkavállalók teljesen ingyen kapják meg kártyájukat, melyhez 1 darab társkártya szintén ingyenes. További társkártyák 1.500 Ft + ÁFA/db áron igényelhetők. Társkártya a munkáltatón vagy a kiállító bankok honlapjain keresztül igényelhető.
A SZÉP kártya 5 évig érvényes, a rajta levő egyenleg pedig, a feltöltés évét követő év december 31-ig érvényes.
Az aktuális egyenleg a kibocsátók jelszóval védett biztonságos honlapjain keresztül kérhető le, de a kibocsátó bank küldhet sms-t mobiltelefonra, és üzenetet e-mail címre is. A kártyabirtokos az egyenlegét a POS terminál által nyomtatott bizonylaton is megtekintheti.
A Szép kártyák elfogadására 3 fajta lehetőség adott a szerződött SZÉP kártya elfogadóhelyek részére. Vagy a kialakított POS terminál kártyaolvasóján keresztül „lehúzással” veszik le a szolgáltatás ellenértékét, vagy pedig az elfogadóhely az internetes, illetve a telefonos (voice autorizáció) engedélyezés valamelyikét használja fel a fizetés lebonyolításához.
Utazási irodákban vagy az elfogadóhelyen, amennyiben a kártya kibocsátója ezt korábban biztosította, is ki lehet fizetni az előleget a SZÉP kártyával. Abban az esetben, ha például a szálláshely előleget kér, akkor amennyiben ezt a funkciót a kártya kibocsátója korábban biztosította, akkor a kártyatulajdonos a kibocsátó bank honlapján keresztül is át tudja utalni az elfogadóhely részére az előleg összegét.
A SZÉP kártya elfogadóhely fizetéskor felszólíthatja a kártyabirtokost, hogy igazolja, valóban jogosult a SZÉP kártya használatára. Ennek hiányában az elfogadóhely megtagadhatja a kártya elfogadását is, mivel abban az esetben, ha jogosulatlan felhasználótól fogadják el a kártyát, az utólagosan adóhatósági büntetéssel is járhat.
A SZÉP kártya elvesztése esetén a pótkártya költségtérítéses, amelynek díja 1.500 Ft + ÁFA. A kártyán lévő összeg biztonságos, mivel a kártyát kiállító banknál elvesztés esetén a kártya bármikor letiltható, illetve könnyedén pótolható.
SZÉP kártya megrongálódása esetén pótkártyát kell igényelni, amelynek díja 1.500 Ft + ÁFA.
Nincs. Mindegyik SZÉP kártyával, függetlenül attól, hogy azt melyik pénztárszolgáltató (OTP, K&H, MKB) állította ki, ugyan olyan szolgáltatások, illetve ugyan azok az elfogadóhelyek vehetők igénybe, csupán a pénztárszolgáltatók által nyújtott szolgáltatások (pl.: ügyfélszolgálat, internetes felület) minősége között lehet némi eltérés.
Egyelőre nem lehet.
A SZÉP kártyát a használat előtt elsőként aktiválni kell, amit a kártyát kibocsátó pénztárszolgáltatótól függően vagy/csak telefonon, illetve az internetes felületen lehet elvégezni. Ha az aktiválást az internetes felületen végezzük el, akkor érdemes mindjárt a bejelentkezéshez szükséges kezdetleges jelszót is, egy sokkal biztonságosabb jelszóra lecserélni.
A legfontosabb teendő, hogy ne engedje, hogy a SZÉP kártyát a látóköréből kivigyék! Legyen ott, amikor a szolgáltatás ellenértékét a POS terminálon lehúzzák, vagy azt a telefonos központon keresztül intézik. A bizonylatot ne felejtse el aláírni! A fizetés után a kapott bizonylatot mindig vigye magával, és azt a környéken soha ne dobja el! A bizonylaton minden olyan információ megtalálható, amellyel könnyedén visszaélhetnek. Akár a tudtán kívül internetes vásárlás során is felhasználhatják.
Nem. És a későbbiekben sem számolnak fel díjat a kártyakibocsátók, ha kártyáját használta.
Nem. Mivel az elektronikus SZÉP kártya, csak is kizárólag a jogszabályokban rögzített szolgáltatásokra használható fel, amely nem teszi lehetővé a készpénzfelvételt.
A SZÉP kártya nem használható fel az adott úti cél megközelítésének (pl.: vonat, távolsági busz, helyi tömegközlekedés) céljából. Kivételt képez ez alól, ha éppen valaki a belvízi személyszállítást veszi igénybe, és azzal tudja megközelíteni a célállomást.
Az 5 éves érvényességi idő után a kártyakibocsátók automatikusan legyártják a cserekártyát, és azt díjtalanul meg is küldik a munkavállaló részére. Társkártya lejárata esetén a csere társkártya viszont már díjköteles.
A juttatás csak a feltöltés évét követő év december 31-ig használható fel.
A juttatás csak a feltöltés évét követő év december 31-ig használható fel és nem hosszabbítható meg.
A SZÉP kártya egyenlegének felhasználása a FIFO elvét követi, vagyis a korábban feltöltött egyenleg kerül először felhasználásra, és amikor az elfogy, akkor kezdődik a később feltöltött egyenleg felhasználása.
Igen. Amennyiben adott meg e-mail címet is, akkor az átutalásról érkezhet értesítés az Ön számára elektronikus levélben is. A munkavállaló e-mail címét a munkaadó a SZÉP kártya igénylésekor is megadhatja, de a munkavállalónak is van lehetősége arra, hogy a kártyakibocsátó internetes felületén utólagosan is megadja. Az aktuális egyenleget egyébként, a SZÉP kártyát kibocsátó pénztárszolgáltató internetes felületén keresztül is le lehet kérdezni, és vannak olyan szolgáltatók, ahol ezt telefonon keresztül is meg lehet tenni.
A SZÉP kártyát kibocsátó pénztárszolgáltató a beérkezett utalványösszeget, a beérkezést követő két munkanapon belül írja jóvá a kártyabirtokos számára. A jóváírást követően a kártyán található összeg azonnal felhasználható lesz.
Ha úgy érzi, hogy kártyájával illetéktelenül tranzakciókat hajtottak végre, és egyenlege nem a valós összeget mutatja, akkor tiltassa le kártyáját! Azzal tisztában kell lennie, ha rendelkezik társkártyával is, akkor a társkártyát használó, teljes mértékben rendelkezhet a SZÉP kártyájának egyenlege felett.
Igen. Minden vendéglátással kapcsolatos szolgáltatás (pl.: étterem, ételrendelés), csak a vendéglátás alszámlájáról rendezhető.
Igen. Minden szabadidővel kapcsolatos szolgáltatás (pl.: múzeum és fesztivál belépőjegy, fitness bérlet), csak a szabadidő (rekreáció) alszámlájáról rendezhető.
Nem. A szálláshely díja az a másik 2 alszámláról (vendéglátás, szabadidő) is levonásra kerülhet. Fontos változás viszont, hogy az utazási irodákon keresztül igényelt szálláshelyek, csak is kizárólag a szálláshely alszámla terhére rendezhetők.
Igen. De abban az esetben, ha a szálláshely díját nem a szálláshely alszámláról szeretné rendezni, akkor azt az elfogadóhely felé jeleznie kell. Többnyire az elfogadóhely erre rá is szokott kérdezni, ugyan is ez alapján kell az elfogadóhelynek a POS terminálba az alszámlák megfelelő kódjait is beütnie.
Sajnos nem. Egyelőre, a helyi önkormányzatok által, a vendégéjszakák után kivetett idegenforgalmi adó (IFA) nem fizethető ki a SZÉP kártyával.
Igen. A SZÉP kártyán található összegből nem csak a POS terminál segítségével, hanem telefonon, és interneten keresztül is levonható a megfelelő összeg.
Részben. Mivel csak abban az esetben tudja azt az elfogadóhely felhasználni, ha meg is kötötte a szerződést, a kártyabirtokos által tulajdonolt SZÉP kártya kibocsátójával is. A 2012. április közepén a SZÉP kártyát kibocsátó pénztárszolgáltatók (OTP, MKB, K&H) között létrejött keresztszerződés, csak azt teszi lehetővé, hogy az elfogadóhelyek a termináljaikon keresztül kölcsönösen elfogadhassák más kibocsátó SZÉP kártyáját is.
Valószínűleg azért, mert az elfogadóhely nem kötött szerződést az Ön által birtokolt OTP SZÉP kártya kibocsátójával is. Az elfogadóhelyek között van egy olyan ma is élő tévhit, hogy elégséges akár egyetlen kibocsátóval szerződést kötni. Az elfogadóhelynek valamennyi kibocsátóval külön-külön kell szerződnie ahhoz, hogy az összes kibocsátó általi SZÉP kártyát el tudja fogadni.
Valószínűleg azért, mert az elfogadóhely nem kötött szerződést az Ön által birtokolt MKB SZÉP kártya kibocsátójával is. Az elfogadóhelyek között van egy olyan ma is élő tévhit, hogy elégséges akár egyetlen kibocsátóval szerződést kötni. Az elfogadóhelynek valamennyi kibocsátóval külön-külön kell szerződnie ahhoz, hogy az összes kibocsátó általi SZÉP kártyát el tudja fogadni.
Valószínűleg azért, mert az elfogadóhely nem kötött szerződést az Ön által birtokolt K&H SZÉP kártya kibocsátójával is. Az elfogadóhelyek között van egy olyan ma is élő tévhit, hogy elégséges akár egyetlen kibocsátóval szerződést kötni. Az elfogadóhelynek valamennyi kibocsátóval külön-külön kell szerződnie ahhoz, hogy az összes kibocsátó általi SZÉP kártyát el tudja fogadni.
Ennek több oka is lehet. Lehetséges, hogy a POS terminál és a kártyakibocsátó közötti kommunikáció kapcsán probléma merült fel. A legvalószínűbb azonban az, hogy az Ön által birtokolt SZÉP kártya típusra az elfogadóhely még nem kötött szerződést. A másik lehetséges ok, hogy az elfogadóhely az Ön által igényelt szolgáltatás SZÉP kártyás alszámlájának kezelésére nem kötött szerződést. Utóbbi leginkább olyan szálláshelyeken fordulhat elő, ahol bár van vendéglátóipari és szabadidős tevékenységhez tartozó szolgáltatás, de az elfogadóhely, valószínű csak figyelmetlenségből, csak a szálláshely alszámla kezelésére kötött szerződést.
Nem. A SZÉP kártyával csakis annak a névleges birtokosa fizethet, viszont lehetősége van arra, hogy a közeli hozzátartozói részére társkártyát igényeljen. Felhívnánk viszont a figyelmét arra, hogy a társkártya birtokosok az egész egyenlege felett rendelkezhetnek!
Az elfogadóhelyet felelősségre vonhatják, amiért jogosulatlan kártyahasználat történt az elfogadóhelyen. Ugyan is az elfogadóhely bármikor felszólíthatja a kártyabirtokost arra, hogy személyazonosságát okmánnyal igazolja. Néha engedékenységből, jó szándékból, néha a szabályok ismeretének hiányában bizony előfordul, hogy elfogadják a kártyát. Ilyenkor persze a fizetési bizonylatra is kizárólag hamis aláírás kerülhet. A kellemetlenségek elkerülése érdekében igényeljen a főkártya mellé inkább társkártyát.
Társkártyát a munkavállaló, de annak kérése alapján a munkaadója is igényelhet, de a társkártya díját azonban minden esetben a munkavállalónak kell fizetnie. Lényeges különbség, hogy a munkaadó már a SZÉP kártya igénylésekor is kérhet társkártyát, ellenben a munkavállalóval, aki csak abban az esetben teheti ezt meg, ha már van SZÉP kártyája.
Nincs meghatározva az igényelhető társkártyák maximális száma, minden jogilag cselekvőképes közeli hozzátartozó számára lehet egyet kérni. Ugyanakkor a társkártya előállításának egyszeri díját minden esetben ki kell fizetni.
Társkártyát a munkavállaló nagykorú (18 évesnél idősebb) közeli hozzátartozói számára lehet igényelni. Közeli hozzátartozónak minősülnek a házastársak és a bejegyzett élettársak, az egyenes ágbeli rokonok (szülő, nagyszülő, dédszülő, gyermek, unoka, dédunoka), a testvérek, valamint a mostoha- és neveltgyermekek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülők.
Nem. Mivel ez a szolgáltatás nem minősül a SZÉP kártya felhasználásáról szóló rendelet szerint elfogadható kiadásnak.
Nincs. A főkártya birtokos nem tudja limitálni a társkártya birtokos által felhasználható keretösszeget. A társkártya birtokos pontosan akkora egyenlegkeretet használhat fel, amekkora a főkártya birtokos rendelkezésére áll.
A kártyához nem jár semmilyen mértékű hitelkeret, ezért csak akkora összeg költhető el róla, amelyet a SZÉP kártya alszámlái is tartalmaznak.
Igen. Ennek semmi akadálya, csupán arra kell figyelnie, hogy vannak olyan szolgáltatások, amelyek csak az ahhoz kapcsolódó alszámlákról rendezhetők. Egyenleglekérdezés kapcsán könnyedén megállapítható, hogy az egyes alszámlákon mekkora keretösszeg áll a rendelkezésére, mellyel a szolgáltatás(ok) ellenértékét tudja rendezni.
Igen. De ebben az esetben a kártyabirtokosnak jeleznie kell az elfogadóhely felé, hogy mekkora összeget kíván rendezni a SZÉP kártyájáról.
A SZÉP kártya csak is kizárólag olyan belföldi szolgáltatások igénybe vételére, és azok összegének kiegyenlítésére használható, amelyek csatlakoztak a SZÉP kártya rendszeréhez.
Természetesen. De az ÁFA-s számlát csak a kártyabirtokos nevére állíthatják ki.
Nem. A SZÉP kártya csak is kizárólag belföldi szolgáltatások igénybe vételére, és azok összegének kiegyenlítésére használható. Bevezetésének célja is az volt, hogy a belföldi fogyasztást, legfőképpen a turizmust lendítsék fel vele, amely nagyban hozzájárulhat a gazdaság élénkítéséhez, illetve növekedéséhez.
Nem. Bár külföldi utazást szervező utazási irodák is csatlakozhatnak a SZÉP kártya rendszeréhez, de azok csak is belföldi utazásszervezés (pl.: városlátogatás, bortúra) céljából értékesíthetik egyes szolgáltatásaikat, a SZÉP kártya szálláshely és szabadidős (pl.: idegenvezetés) alszámlájának terhére. Fontos változás viszont, hogy az utazási irodákon keresztül igényelt szálláshelyek, csak is kizárólag a szálláshely alszámla terhére rendezhetők.
Jelenleg az OTP, az MKB, és a K&H bank bocsáthat csak ki SZÉP kártyákat, és a munkáltatók a felsorolt bankok valamely fiókjában, illetve azok honlapjain keresztül igényelhetik dolgozóik részére a SZÉP kártyákat.
A személyi azonosításhoz szükséges adatok mellett (név, lakcím) szükség van az adóazonosítóra is, de néhány kibocsátó kéri a TAJ-számot is.
Nem, mivel a 3 alszámla (szálláshely, vendéglátás, szabadidő) a SZÉP Kártya igénylésével párhuzamosan automatikusan létrejön, amikre aztán a munkáltató szabadon utalhatja a juttatásokat.
A 2012. január 1-től hatályos jogszabályok értelmében a személyi jövedelemadót (SZJA) és az egészségügyi hozzájárulást (EHO) a SZÉP Kártyára fizetett összegek 1,19 szerese után kell megfizetni. Amennyiben az egy évben a munkavállalónak juttatott összeg nem éri el a jogszabályban meghatározott kedvezményes mértéket (szálláshely alszámla esetében 225.000 Ft, vendéglátás alszámla esetében 150.000 Ft, szabadidő alszámla esetében 75.000 Ft), akkor a 16%-os SZJA mellett 10%-os EHO fizetendő. Ha ennél nagyobb az összeg, akkor 27%-os EHO-t kell fizetni az SZJA mellett a megnövelt adóalap után.
A munkáltató, mint kifizetőhely kötelezettsége az adó bevallása és befizetése. Az adót, a juttatás átutalását követő hónap 12. napjáig kell bevallani és kifizetni. A béren kívüli juttatás 19,04%-át a NAV Személyi jövedelemadó magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót, kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számlájára (10032000-06056353), 11,9%-át (vagy ha a határértéket meghaladták, akkor a 32,13%-át) pedig a NAV Egészségügyi hozzájárulás magánszemélyt, őstermelőt, egyéni vállalkozót, kifizetőt terhelő kötelezettség beszedési számlájára (10032000-06056212) kell befizetni.
Ha a munkahelynek van szerződése azzal a szolgáltatóval, amelynél új munkavállalójának SZÉP kártya számlája van, akkor semmi, mivel ugyanazt a kártyát lehet továbbvinni. Ha nincs egyezés, akkor új kártyát kell a munkavállalónak kapnia, ismételten ingyenesen, a régin lévő összeget pedig, fel tudja használni a következő év végéig.
Egyelőre nem lehet.
Nem. Mivel a munkaadó a béren kívüli juttatások (cafeteria) rendszerét maga alakíthatja ki.
A SZÉP kártyát kibocsátó pénztárszolgáltató a beérkezett utalványösszeget, a beérkezést követő két munkanapon belül írja jóvá a kártyabirtokos számára. A jóváírást követően a kártyán található összeg azonnal felhasználható lesz.
Társkártyát a munkavállaló, de annak kérése alapján a munkaadója is igényelhet, de a társkártya díját azonban minden esetben a munkavállalónak kell fizetnie. Lényeges különbség, hogy a munkaadó már a SZÉP kártya igénylésekor is kérhet társkártyát, ellenben a munkavállalóval, aki csak abban az esetben teheti ezt meg, ha már van SZÉP kártyája.
Nincs meghatározva az igényelhető társkártyák maximális száma, minden jogilag cselekvőképes közeli hozzátartozó számára lehet egyet kérni. Ugyanakkor a társkártya előállításának egyszeri díját minden esetben ki kell fizetni.
Társkártyát a munkavállaló nagykorú (18 évesnél idősebb) közeli hozzátartozói számára lehet igényelni. Közeli hozzátartozónak minősülnek a házastársak és a bejegyzett élettársak, az egyenes ágbeli rokonok (szülő, nagyszülő, dédszülő, gyermek, unoka, dédunoka), a testvérek, valamint a mostoha- és neveltgyermekek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülők.
Csak a 3 alszámlához tartozó szolgáltatásokkal lehet csatlakozni a SZÉP kártya elfogadóhelyekhez. Az alszámlákhoz az alábbi TEÁOR ’08 kód szerinti szolgáltatások tartoznak:
Szálláshely alszámla (55.10., 55.20., 55.30., 55.90. – szálláshely szolgáltatók és a 79.12. kódból belföldi előre összeállított utazási csomagok értékesítésére szakosodott belföldi utazásszervezők)
Vendéglátás alszámla (56.10. – éttermi és mozgó vendéglátás, valamint az 56.29. kód alá eső egyéb vendéglátás szolgáltatók)
Szabadidő alszámla (86.90. – egyéb humán-egészségügyi ellátás, 90.01. – előadó művészet, 91.02. – múzeumi tevékenység, 91.04. – növény, állatkert és természetvédelmi terület működtetése, 93.21. – vidámparki, szórakoztatóparki tevékenység, 93.29. – máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység, 96.04. – fizikai közérzetet javító szolgáltatás, 93.13. – testedzési szolgáltatás, 93.19-ből – verseny- és lovaglóistállók tevékenysége, 50.30. – belvízi személyszállítás, 79.90-ből – idegenvezetés)
Szerződést kell kötnie valamelyik kártya kibocsátóval. Jelenleg az OTP, az MKB, és a K&H bank valamelyikével tud szerződést kötni. Jelenleg az OTP rendelkezik a legtöbb kártyabirtokossal, de javasoljuk, hogy kössön mindegyik kártyakibocsátóval szerződést, hogy el tudja fogadni az összes SZÉP kártya típust. Egyfelől így nem fog egyetlen kuncsaftot sem elveszíteni, másfelől sokkal rugalmasabb lesz a SZÉP kártyával történő fizetés.
Azokra az alszámlákra kössön szerződést, melyekre a TEÁOR ’08 kód szerint felsorolt szolgáltatásokra is jogosult. Ha az Ön elfogadóhelye (pl.: szálloda), rendelkezik vendéglátóhellyel is, akkor ne csak a szálláshely alszámlára kössön szerződést, hanem a vendéglátás alszámlára is, ha pedig szabadidőhöz, rekreációhoz kapcsolódó szolgáltatást is nyújt (pl.: wellness), akkor igényelje a szabadidő alszámla kezelését is.
Az elfogadóhelyek a SZÉP Kártyával bonyolított forgalom után legfeljebb 1,5% jutalékot fizetnek a szolgáltatóknak, de akadnak olyan szolgáltatók is, akik ennél kisebb jutalékot kérnek el, például webes elfogadás esetén.
Amennyiben elfogadóhelyén SZÉP Kártyával fizettek, a szolgáltatás ellenértékét a kibocsátótól kapja meg átutalással, legfeljebb 15 napon belül. Az összegből az átutalás előtt a szolgáltató levonja a jutalékot, így az elfogadóhely a csökkentett összeget kapja meg.
Az elektronikus SZÉP kártya és a hozzá kiépített rendszer használata, sokkal rugalmasabb és egyszerűbb, mint a korábban használt papír alapú Üdülés csekk. A kártya óriása előnye még, hogy a kártyát kibocsátók a szerződött elfogadóhelyek felé legfeljebb 1,5% jutalékot számolhatnak fel.
Az elfogadóhely a saját döntése alapján akár több kibocsátóval is köthet SZÉP kártya elfogadói szerződést.
A legpraktikusabb fizetési módot általában a forgalom után érdemes kiválasztani. A nagyobb forgalmú szálláshelyek (pl.: szállodák) esetében érdemes lehet POS terminált kihelyeztetni. A kisebb forgalmat bonyolító szálláshelyek (pl.: időszakosan nyitva tartó magánszállások) esetében, amennyiben rendelkezik internet eléréssel és nyomtatóval is, akkor érdemesebb talán az internetes elfogadási lehetőséget választani. Olyan szálláshelyek esetében, melyek weblappal és esetleg hozzájuk tartozó szállásfoglalási rendszerrel is rendelkeznek, talán a webshopos elfogadási lehetőség kiválasztását érdemes megfontolni. Nagyobb forgalmat bonyolító vendéglátóhelyek és szabadidős tevékenységhez tartozó szolgáltatások esetében, a vonalas vagy a mobil POS terminál kihelyezése a javasolt. Házhozszállítás esetén, ha saját weboldalt üzemeltet, azon webshop segítségével fogadhatja el rendeléskor az ügyfele SZÉP kártyáját. Abban az esetben, ha kiszállításkor fizetnek vendégei, mobil terminál bérlése a leginkább javasolt. Kis forgalmú elfogadóhely esetén akár elégséges lehet, a kártyát kibocsátó pénztárszolgáltató internetes felületén a fizetést lebonyolítani.
A POS terminálok telepítési és bérlési díjai a SZÉP kártyát kibocsátó pénztárszolgáltatóktól függően eltérő is lehet. Általában a telepítés és a bérlés is díjmentes, de van olyan pénztárszolgáltató (pl.: OTP), amely havonta (vonalas készülék esetén: 1000 Ft+ÁFA/db; mobil készülék esetén: 5000 Ft+ÁFA/db) a bérlésért elkér egy bizonyos összeget.
Igen. Jelenleg az OTP, a K&H, az MKB, az Erste, az Unicredit, a Takarékbank, a Kinizsi és a Pannon Takarékszövetkezetek, valamint a Mohácsi Takarékbank által működtetett POS terminálok alakíthatók át SZÉP kártya elfogadására.
Általában a SZÉP kártyát kibocsátó pénztárszolgáltatók (OTP, K&H, MKB) a saját POS termináljaikat ingyenesen alakítják át. Amennyiben a jelenlegi POS terminálja nem a felsorolt pénztárszolgáltatók között van, akkor keresse fel azt a pénzintézetet, amely a POS terminálját telepítette.
Természetesen. Hiszen a rendszerben ki van alakítva telefonos és internetes elfogadás is.
Igen. Az aláírás nélküli SZÉP kártya érvénytelen.
Igen. Fizetéskor lehetősége van az elfogadóhelynek arra, hogy kérje a kártyabirtokost, igazolja, hogy jogosult a SZÉP kártya használatára. Ennek hiányában megtagadhatja a kártya elfogadását is, hiszen az elfogadóhely felelőssége, hogy csak az arra jogosultak használják a SZÉP kártyát.
Minden egyes elfogadóhely nyilatkozatot tesz, hogy elfogadja a kártyára vonatkozó szabályzatot, vagyis hogy a SZÉP kártyát csakis szabályos körülmények között fogadja el. Ebbe bele tartozik az is, hogy ellenőrzi a kártya jogos felhasználóját, azaz felszólítja a kártyabirtokost arra, hogy igazolja okmánnyal a személyazonosságát. Az elfogadóhelyeken a Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) akármikor ellenőrzést tarthat a SZÉP kártyák helyes alkalmazásáról és a szabályok betartásáról, és a mulasztások, szabálytalanságok végett bírságot is szabhat ki.